Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
odcinkach jednogłosowych (a także unisonowych i ze zdwojeniami
oktawowymi): Et in unum Dominum (unison TB), Qui propter nos homines (unison
TB, s. 11), Crucifixus (T, zmiana modus), Et in Spiritum (B, s. 13), Et in unam
Sanctam
(zdwojenia czterogłosu SATB, rodzaj kulminacji, s. 14), Et expecto resurrectionem
(zdwojenia oktawowe, zmiana modus, s. 15). W Sanctus materiał chorałowy został
ograniczony do motywu inicjalnego przekształconego przy użyciu elementu inwersji
i zastosowaniu go w strukturze kanonicznej (s. 18). Agnus stanowi swojego rodzaju
konstrukcję syntetyczną, budowaną na materiale chorałowym Kyrie (zgodnie z tradycją)
oraz tej części. Rozpoczyna ją fraza chorałowa z pierwszej części mszy identycznie
odcinkach jednogłosowych (a także unisonowych i ze zdwojeniami <br>oktawowymi): Et in unum Dominum (unison TB), Qui propter nos homines (unison <br>TB, s. 11), Crucifixus (T, zmiana modus), Et in Spiritum (B, s. 13), Et in unam <br>Sanctam <br>(zdwojenia czterogłosu SATB, rodzaj kulminacji, s. 14), Et expecto resurrectionem <br>(zdwojenia oktawowe, zmiana modus, s. 15). W Sanctus materiał chorałowy został <br>ograniczony do motywu inicjalnego przekształconego przy użyciu elementu inwersji <br>i zastosowaniu go w strukturze kanonicznej (s. 18). Agnus stanowi swojego rodzaju <br>konstrukcję syntetyczną, budowaną na materiale chorałowym Kyrie (zgodnie z tradycją) <br>oraz tej części. Rozpoczyna ją fraza chorałowa z pierwszej części mszy identycznie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego