Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
związana z zagadnieniem lojalności klientów. W ustabilizowanych gospodarkach rynkowych poziom lojalności jest stosunkowo wysoki i - jak zauważono - klienci przestają korzystać z usług danego banku tylko w wyjątkowych sytuacjach. Na polskim rynku bankowym sytuacja ta przedstawia się nieco inaczej. Ponieważ jest on dopiero w fazie tworzenia i charakteryzuje się wysokim stopniem monopolizacji i koncentracji, a także częstym konkurowaniem za pomocą cen, to poziom lojalności klientów jest niski. Zaobserwowano, że klienci bardzo często przestają korzystać z usług banku, jeśli pojawi się możliwość korzystniejszych cen w innych bankach, lub nawet rezygnują z usług bankowych na korzyść instytucji parabankowych o niewyjaśnionym dotąd w Polsce statusie
związana z zagadnieniem lojalności klientów. W ustabilizowanych gospodarkach rynkowych poziom lojalności jest stosunkowo wysoki i - jak zauważono - klienci przestają korzystać z usług danego banku tylko w wyjątkowych sytuacjach. Na polskim rynku bankowym sytuacja ta przedstawia się nieco inaczej. Ponieważ jest on dopiero w fazie tworzenia i charakteryzuje się wysokim stopniem monopolizacji i koncentracji, a także częstym konkurowaniem za pomocą cen, to poziom lojalności klientów jest niski. Zaobserwowano, że klienci bardzo często przestają korzystać z usług banku, jeśli pojawi się możliwość korzystniejszych cen w innych bankach, lub nawet rezygnują z usług bankowych na korzyść instytucji parabankowych o niewyjaśnionym dotąd w Polsce statusie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego