Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Pendereckiego czy Requiem
(1989) Jasińskiego. Można także uwzględnić inne typy mszy, które zachowują wymienione
atrybuty, m.in. Missa Pontificalis (1930) Maliszewskiego, Missa Pastoralis (1981/82)
Bortkun, Missa tempore Adventus (1984) Mossa czy Sonnenlieder (1983) Bargielskiego.
Są to niemal wyłącznie cykle powstałe w II poł. stulecia ­ z założenia msze
koncertowe. Styl monumentalny wiąże się więc głównie z II poł. stulecia.
Spójrzmy na te msze podsumowująco, z punktu widzenia dokonanej charakterystyki
koncepcji formalnych, form i komponentów, stylu harmonicznego i brzmienia z
uwzględnieniem problematyki Wort-Ton w aspekcie zespołu elementów, które stają
się wyróżnikami stylu tych cykli. Obejmują one:
­ wprowadzanie elementu dekompozycji tekstu liturgicznego
Pendereckiego czy Requiem <br>(1989) Jasińskiego. Można także uwzględnić inne typy mszy, które zachowują wymienione <br>atrybuty, m.in. Missa Pontificalis (1930) Maliszewskiego, Missa Pastoralis (1981/82) <br>Bortkun, Missa tempore Adventus (1984) Mossa czy Sonnenlieder (1983) Bargielskiego. <br>Są to niemal wyłącznie cykle powstałe w II poł. stulecia ­ z założenia msze <br>koncertowe. Styl monumentalny wiąże się więc głównie z II poł. stulecia.<br> Spójrzmy na te msze podsumowująco, z punktu widzenia dokonanej charakterystyki <br>koncepcji formalnych, form i komponentów, stylu harmonicznego i brzmienia z <br>uwzględnieniem problematyki Wort-Ton w aspekcie zespołu elementów, które stają <br>się wyróżnikami stylu tych cykli. Obejmują one:<br> ­ wprowadzanie elementu dekompozycji tekstu liturgicznego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego