Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
po strunach harfy albo uderzenie w pedał fortepianu) . Był to też czas rozbudowanego instrumentarium perkusyjnego, co oczywiście zwiększa niewyobrażalnie paletę barw orkiestry. Na początku lat siedemdziesiątych dał się jednak zauważyć zwrot w podejściu Góreckiego do muzyki. Teraz zaczęły pojawiać się szerokie płaszczyzny o w miarę jednolitej fakturze, utwory zatraciły pierwotną motorykę na rzecz kontemplacji. Coraz wyraźniej Górecki opowiadał się za strukturalnym minimalizmem, za prostotą. III Symfonia, dedykowana żonie, jest właśnie apogeum tego programu. Lata siedemdziesiąte to też czas, kiedy kompozytor poważniej zajął się twórczością wokalno-instrumentalną.
Symfonia pieśni żałosnych nie kwalifikuje się jako utwór awangardowy, jest łatwo przyswajalna dla niewyrobionego ucha
po strunach harfy albo uderzenie w pedał fortepianu) . Był to też czas rozbudowanego instrumentarium perkusyjnego, co oczywiście zwiększa niewyobrażalnie paletę barw orkiestry. Na początku lat siedemdziesiątych dał się jednak zauważyć zwrot w podejściu Góreckiego do muzyki. Teraz zaczęły pojawiać się szerokie płaszczyzny o w miarę jednolitej fakturze, utwory zatraciły pierwotną motorykę na rzecz kontemplacji. Coraz wyraźniej Górecki opowiadał się za strukturalnym minimalizmem, za prostotą. III Symfonia, dedykowana żonie, jest właśnie apogeum tego programu. Lata siedemdziesiąte to też czas, kiedy kompozytor poważniej zajął się twórczością wokalno-instrumentalną.<br>Symfonia pieśni żałosnych nie kwalifikuje się jako utwór awangardowy, jest łatwo przyswajalna dla niewyrobionego ucha
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego