Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 06.05
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
w karierze Kazik Staszewski wykorzystał rapową melorecytację, co zaskarbiło mu szacunek u późniejszych hiphopowców. Ostre, bezkompromisowe teksty z piosenką "Jeszcze Polska" na czele.

Henryk Mikołaj Górecki, "III Symfonia", wyk. DawnUpshaw i London Sinfonietta (1992).

Płyta wydana przez amerykańską wytwórnię Elektra Nonesuch w 16 lat po premierze utworu stała się hiperprzebojem muzyki poważnej i znalazła się na listach bestsellerów w Stanach i Wielkiej Brytanii. Jeden z bardzo niewielu przypadków, kiedy to współczesnej klasyce udało się przełamać przypisywany jej hermetyzm. D.S.

Tomasz Stańko, "Litania" (1997).

Tryumfalny powrót do kompozycji Krzysztofa Komedy okazał się niebywałym sukcesem naszego wybitnego trębacza. Stańko nie jest tu wyłącznie
w karierze Kazik Staszewski wykorzystał rapową melorecytację, co zaskarbiło mu szacunek u późniejszych &lt;orig&gt;hiphopowców&lt;/&gt;. Ostre, bezkompromisowe teksty z piosenką "Jeszcze Polska" na czele.<br><br>&lt;tit&gt;Henryk Mikołaj Górecki, "III Symfonia", wyk. DawnUpshaw i London Sinfonietta (1992).&lt;/&gt;<br><br>Płyta wydana przez amerykańską wytwórnię Elektra Nonesuch w 16 lat po premierze utworu stała się hiperprzebojem muzyki poważnej i znalazła się na listach bestsellerów w Stanach i Wielkiej Brytanii. Jeden z bardzo niewielu przypadków, kiedy to współczesnej klasyce udało się przełamać przypisywany jej hermetyzm. D.S.<br><br>&lt;tit&gt;Tomasz Stańko, "Litania" (1997).&lt;/&gt;<br><br>Tryumfalny powrót do kompozycji Krzysztofa Komedy okazał się niebywałym sukcesem naszego wybitnego trębacza. Stańko nie jest tu wyłącznie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego