Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
kątem analizuje relację tożsamości 'jaźni
jednostkowej' i 'buddy', tak istotną dla filozofii buddyzmu Wielkiego Wozu.

Nishida używa pojęcia Absolut (jap. zettaisha) na oznaczenie tego, co jest
absolutnie wolne i niczym nieuwarunkowane. Absolutem nazywamy to, co
jest "niezależne od wszystkich innych rzeczy". Nie oznaczy to, że Absolut
musi być czymś i n n y m od człowieka, musi on być n i e z a l e ż n y. Nishida
uważał, że niezależność Absolutu polega na tym, że nie jest on uwarunkowany
istnieniem innych rzeczy, ponieważ "nie daje się go sprowadzić do pojęcia
będącego przeciwieństwem innego pojęcia".
To, co w jakimkolwiek sensie
kątem analizuje relację tożsamości 'jaźni <br>jednostkowej' i 'buddy', tak istotną dla filozofii buddyzmu Wielkiego Wozu. <br>&lt;page nr=297&gt;<br>Nishida używa pojęcia Absolut (jap. zettaisha) na oznaczenie tego, co jest <br>absolutnie wolne i niczym nieuwarunkowane. Absolutem nazywamy to, co <br>jest "niezależne od wszystkich innych rzeczy". Nie oznaczy to, że Absolut <br>musi być czymś i n n y m od człowieka, musi on być n i e z a l e ż n y. Nishida <br>uważał, że niezależność Absolutu polega na tym, że nie jest on uwarunkowany <br>istnieniem innych rzeczy, ponieważ "nie daje się go sprowadzić do pojęcia <br>będącego przeciwieństwem innego pojęcia". <br>To, co w jakimkolwiek sensie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego