Typ tekstu: Książka
Autor: Tischner Józef
Tytuł: Świat ludzkiej nadziei. Wybór szkiców filozoficznych 1966-1975
Rok wydania: 1994
Lata powstania: 1966-1975
co najwyżej być przedmiotem jego wiary: ewentualne doświadczenia upersonifikowanej demoniczności mają wybitnie wieloznaczny charakter). Oznacza to także, że w sferze właściwego mu sposobu bytowania nie jest możliwa żadna radykalna negacja tej wartościowości. Intencje wsobne we wszystkich swoich odmianach stanowią jej permanentną afirmację. Ja aksjologiczne afirmuje siebie w swej aksjologicznej pozytywności "na marginesie" każdej intencji skierowanej przedmiotowo, każdego przeżycia, każdego poszerzenia i zawężenia więzów solidaryzacji, każdej jouissance... Nawet radykalna negacja samego siebie, której wyrazem jest zamach samobójczy, kryje w sobie moment afirmacji Ja jako wartości wyższej niż życie.
Nie znaczy to jednak, by wszystko, co konstytuuje wartościowość Ja aksjologicznego miało charakter ścisłej pozytywności
co najwyżej być przedmiotem jego wiary: ewentualne doświadczenia upersonifikowanej demoniczności mają wybitnie wieloznaczny charakter). Oznacza to także, że w sferze właściwego mu sposobu bytowania nie jest możliwa żadna radykalna negacja tej wartościowości. Intencje wsobne we wszystkich swoich &lt;page nr=174&gt; odmianach stanowią jej permanentną afirmację. Ja aksjologiczne afirmuje siebie w swej aksjologicznej pozytywności "na marginesie" każdej intencji skierowanej przedmiotowo, każdego przeżycia, każdego poszerzenia i zawężenia więzów solidaryzacji, każdej jouissance... Nawet radykalna negacja samego siebie, której wyrazem jest zamach samobójczy, kryje w sobie moment afirmacji Ja jako wartości wyższej niż życie.<br>Nie znaczy to jednak, by wszystko, co konstytuuje wartościowość Ja aksjologicznego miało charakter ścisłej pozytywności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego