Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
nie twierdzi, iż odbiorcy o niższym statusie (głównie niższym wykształceniu) niczego się od mediów masowych nie uczą, lecz iż uczą się mniej. Nie stwierdza zatem rosnących różnic absolutnych, lecz różnice względne.
Zwiększanie się różnic można tłumaczyć wieloma czynnikami. Pierwsza wiąże się z umiejętnościami odbiorczymi. Osoby o wyższym stopniu wykształcenia mają na ogół lepsze przygotowanie do odbioru nie tylko prasy, ale także radia i telewizji. Chodzi tu o większą szybkość czytania, pojmowania tekstu mówionego, rozumienia pojęć abstrakcyjnych itp. Po wtóre, ludzie wykształceni są na ogół lepiej przygotowani do dostrzegania problemów, ich analizy i oceny. Po trzecie, mają zazwyczaj więcej kontaktów społecznych, przy czym
nie twierdzi, iż odbiorcy o niższym statusie (głównie niższym wykształceniu) niczego się od mediów masowych nie uczą, lecz iż uczą się mniej. Nie stwierdza zatem rosnących różnic absolutnych, lecz różnice względne. <br>Zwiększanie się różnic można tłumaczyć wieloma czynnikami. Pierwsza wiąże się z umiejętnościami odbiorczymi. Osoby o wyższym stopniu wykształcenia mają na ogół lepsze przygotowanie do odbioru nie tylko prasy, ale także radia i telewizji. Chodzi tu o większą szybkość czytania, pojmowania tekstu mówionego, rozumienia pojęć abstrakcyjnych itp. Po wtóre, ludzie wykształceni są na ogół lepiej przygotowani do dostrzegania problemów, ich analizy i oceny. Po trzecie, mają zazwyczaj więcej kontaktów społecznych, przy czym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego