Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
zmiany" w samym dziele.
Takie wnioski mogą wynikać z nie w pełni sprecyzowanego zagadnienia
doświadczenia estetycznego, które być może nie jest tutaj
wystarczająco wyjaśnione. Jeżeli terminy są jednoznaczne, to możliwe
jest, że teoria doświadczenia estetycznego jest niekomplementarna z
teorią dzieła sztuki, co wynikałoby z jej niepełności. Nie
uwzględniałaby tego, co należy nazwać przedmiotowym kontekstem
doświadczenia estetycznego. Teoria ta, poprzez brak uwzględnienia
możliwości zmienności struktury samego dzieła sztuki, powoduje, że jest
niepełna i w tym kontekście nie do końca wyjaśnia sposób odbioru dzieła
sztuki.


ROZDZIAŁ 8
Zagadnienie struktury dzieła sztuki
Przez strukturę dzieła sztuki rozumiemy elementy wraz z istniejącymi
pomiędzy nimi relacjami
zmiany" w samym dziele.<br> Takie wnioski mogą wynikać z nie w pełni sprecyzowanego zagadnienia<br>doświadczenia estetycznego, które być może nie jest tutaj<br>wystarczająco wyjaśnione. Jeżeli terminy są jednoznaczne, to możliwe<br>jest, że teoria doświadczenia estetycznego jest niekomplementarna z<br>teorią dzieła sztuki, co wynikałoby z jej niepełności. Nie<br>uwzględniałaby tego, co należy nazwać przedmiotowym kontekstem<br>doświadczenia estetycznego. Teoria ta, poprzez brak uwzględnienia<br>możliwości zmienności struktury samego dzieła sztuki, powoduje, że jest<br>niepełna i w tym kontekście nie do końca wyjaśnia sposób odbioru dzieła<br>sztuki.&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div&gt;ROZDZIAŁ 8<br>Zagadnienie struktury dzieła sztuki&lt;/&gt;<br> Przez strukturę dzieła sztuki rozumiemy elementy wraz z istniejącymi<br>pomiędzy nimi relacjami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego