Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
na wartości (precyzyjniej:
daltonistyczne wobec wartości) i że ma ono szansę przetrwania. Jestem
pewien, że znacznie od nich większym realistą był Lord Acton, kiedy
pisał: "wolność jest ochroną przed kontrolowaniem nas przez innych.
Wymaga więc samokontroli Wolność staje się w większym stopniu
kwestią moralności niż polityki".
Paradoksalnie więc (wiem, że narażam się po obu stronach, ale to
prawda) nauczanie Kościoła jest dziś wierniejsze liberalnym pryncypiom
niż poglądy wielu współczesnych liberałów, którzy ideologizują polityczne pojęcie wolności. Kościół
natomiast uznaje wolność negatywną - taką, jaka jest ona w swojej
istocie - jako koncepcję wolności politycznej. Ale, jako że człowiek
jest czymś bez porównania głębszym i bardziej
na wartości (precyzyjniej:<br>daltonistyczne wobec wartości) i że ma ono szansę przetrwania. Jestem<br>pewien, że znacznie od nich większym realistą był Lord Acton, kiedy<br>pisał: "wolność jest ochroną przed kontrolowaniem nas przez innych.<br>Wymaga więc samokontroli &lt;gap&gt; Wolność staje się w większym stopniu<br>kwestią moralności niż polityki".<br> Paradoksalnie więc (wiem, że narażam się po obu stronach, ale to<br>prawda) nauczanie Kościoła jest dziś wierniejsze liberalnym pryncypiom<br>niż poglądy wielu współczesnych liberałów, którzy ideologizują polityczne pojęcie wolności. Kościół<br>natomiast uznaje wolność negatywną - taką, jaka jest ona w swojej<br>istocie - jako koncepcję wolności politycznej. Ale, jako że człowiek<br>jest czymś bez porównania głębszym i bardziej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego