Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
W natłoku wydarzeń widz nie zdąża wyłowić licznych nieprawdopodobieństw. Jak pisano w recenzji Mademoiselle de Belle Isle, Dumas nadto sprytnie komplikuje akcję, na przykład wprowadzając motyw przysięgi, która uniemożliwia bohaterowi proste wyjaśnienie faktów.
Dumas był jedynym romantycznym pisarzem, który często odwracał uznaną wówczas hierarchię sztuk, słowo podporządkowując teatrowi. Pisał teksty nie do czytania, lecz dla teatru, pozwalał rozbłysnąć indywidualnościom aktorów (widać to nawet w didaskaliach - określają wygląd sceny i zachowania aktorów, nie narzucają sposobu gry), eksponował widowiskowe walory malowniczo komponowanych obrazów, a dążenie do zadowolenia publiczności wyrażało się niezwykle wartkim biegiem akcji.
Okazało się oto, że na uznanie i powodzenie w
W natłoku wydarzeń widz nie zdąża wyłowić licznych nieprawdopodobieństw. Jak pisano w recenzji Mademoiselle de Belle Isle, Dumas nadto sprytnie komplikuje akcję, na przykład wprowadzając motyw przysięgi, która uniemożliwia bohaterowi proste wyjaśnienie faktów.<br>Dumas był jedynym romantycznym pisarzem, który często odwracał uznaną wówczas hierarchię sztuk, słowo podporządkowując teatrowi. Pisał teksty nie do czytania, lecz dla teatru, pozwalał rozbłysnąć indywidualnościom aktorów (widać to nawet w didaskaliach - określają wygląd sceny i zachowania aktorów, nie narzucają sposobu gry), eksponował widowiskowe walory malowniczo komponowanych obrazów, a dążenie do zadowolenia publiczności wyrażało się niezwykle wartkim biegiem akcji.<br>Okazało się oto, że na uznanie i powodzenie w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego