Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 01.29
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
pojęcia "ostentacyjności" symboli religijnych. Zdaniem wielu deputowanych należało wybrać raczej sformułowanie "symbole widoczne". Zaostrzyłoby to wymowę ustawy, ale też wykluczyło interpretacyjną dowolność. Najwięcej zastrzeżeń dotyczy jednak listy owych ostentacyjnych symboli i strojów, jaką przedstawił minister edukacji. Znalazły się bowiem na niej już nie tylko islamska chusta, żydowska kipa (mycka) i "nienaturalnych rozmiarów" krzyże, gwiazdy Dawida czy islamskie dłonie Fatimy (o tym, jakie rozmiary są "naturalne", mieliby rozstrzygać dyrektorzy szkół), ale i tzw. bandana, broda oraz turban. Bandana to biało-czarne nakrycie głowy muzułmańskich dziewcząt, rodzaj czepka, inaczej niż chusta pozostawiające odkryte czoło, część włosów, uszy i szyję. Zakaz noszenia bród i
pojęcia "ostentacyjności" symboli religijnych. Zdaniem wielu deputowanych należało wybrać raczej sformułowanie <q><transl>"symbole widoczne"</></>. Zaostrzyłoby to wymowę ustawy, ale też wykluczyło interpretacyjną dowolność. Najwięcej zastrzeżeń dotyczy jednak listy owych ostentacyjnych symboli i strojów, jaką przedstawił minister edukacji. Znalazły się bowiem na niej już nie tylko islamska chusta, żydowska kipa (mycka) i <q><transl>"nienaturalnych rozmiarów"</></> krzyże, gwiazdy Dawida czy islamskie dłonie Fatimy (o tym, jakie rozmiary są "naturalne", mieliby rozstrzygać dyrektorzy szkół), ale i tzw. bandana, broda oraz turban. Bandana to biało-czarne nakrycie głowy muzułmańskich dziewcząt, rodzaj czepka, inaczej niż chusta pozostawiające odkryte czoło, część włosów, uszy i szyję. Zakaz noszenia bród i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego