Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
odrzucającą zasady, nie posiadającą fundamentów), inaczej mówiąc -
"samowolę" lub, jak wolą ją określać liberałowie, "wolność negatywną",
oraz "wolność skierowaną ku prawdzie", która nie tylko jest na prawdę
otwarta, ale która nabiera znaczenia dopiero, gdy jest wybrana w
świetle prawdy. Łatwo dostrzec, że liberalizm budowany na pierwszej
koncepcji wolności będzie i nieprzyjazny Kościołowi, i nie do
pogodzenia z jego nauką. Ale liberalizm, który uznaje za swój fundament
"wolność skierowaną ku prawdzie", może być wypełniony chrześcijańską
treścią. Tak więc dzięki Dignitatis humanae Kościół nie tylko
doprecyzował znaczenie wolności w chrześcijańskiej wizji człowieka, ale
też - że się tak wyrażę - wypracował sposób "mierzenia" liberalizmów.
Liberalizm
odrzucającą zasady, nie posiadającą fundamentów), inaczej mówiąc -<br>"samowolę" lub, jak wolą ją określać liberałowie, "wolność negatywną",<br>oraz "wolność skierowaną ku prawdzie", która nie tylko jest na prawdę<br>otwarta, ale która nabiera znaczenia dopiero, gdy jest wybrana w<br>świetle prawdy. Łatwo dostrzec, że liberalizm budowany na pierwszej<br>koncepcji wolności będzie i nieprzyjazny Kościołowi, i nie do<br>pogodzenia z jego nauką. Ale liberalizm, który uznaje za swój fundament<br>"wolność skierowaną ku prawdzie", może być wypełniony chrześcijańską<br>treścią. Tak więc dzięki Dignitatis humanae Kościół nie tylko<br>doprecyzował znaczenie wolności w chrześcijańskiej wizji człowieka, ale<br>też - że się tak wyrażę - wypracował sposób "mierzenia" liberalizmów.<br>Liberalizm
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego