Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
teatru wynika między innymi z lęku przed wprowadzeniem ludu jako bohatera dramatu i z braku wśród publiczności ludu, który w teatrze greckim reagował na spektakl wspólnie i entuzjastycznie.
Rewolucja zdewaluowała ideę porządku, wyzwalała spod jej presji także myślenie o sztuce. Od początku lat dziewięćdziesiątych XVIII wieku w Niemczech próbowano przekreślić normatywny aparat klasyków. Fryderyk Schlegel w jednym z pierwszych swych studiów teoretycznych związał pojęcia rewolucji i anarchii, transponując te doświadczenia na język sztuki. Pisał: "Anarchia, która w teoriach estetycznych i w praktyce artysty jest tak dostrzegalna, rozszerza się nawet na historię nowożytnej poezji", zaciera podziały, niweluje granice, przyczynia się do pojmowania
teatru wynika między innymi z lęku przed wprowadzeniem ludu jako bohatera dramatu i z braku wśród publiczności ludu, który w teatrze greckim reagował na spektakl wspólnie i entuzjastycznie.<br>Rewolucja zdewaluowała ideę porządku, wyzwalała spod jej presji także myślenie o sztuce. Od początku lat dziewięćdziesiątych XVIII wieku w Niemczech próbowano przekreślić normatywny aparat klasyków. Fryderyk Schlegel w jednym z pierwszych swych studiów teoretycznych związał pojęcia rewolucji i anarchii, transponując te doświadczenia na język sztuki. Pisał: "Anarchia, która w teoriach estetycznych i w praktyce artysty jest tak dostrzegalna, rozszerza się nawet na historię nowożytnej poezji", zaciera podziały, niweluje granice, przyczynia się do pojmowania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego