Typ tekstu: Książka
Autor: Dobroczyński Bartłomiej
Tytuł: New age
Rok: 1997
myślowy. Powiedzieć, że systemy
religii orientalnych czy plemiennych stanowią podstawę ideologii Nowej
Ery w tym węższym, komercyjnym rozumieniu jest bowiem podobnym
uproszczeniem, jak choćby stwierdzić, że średniowieczne systemy
mistyczne Hildegardy z Bingen czy Mistrza Eckharta stanowią podstawę
religii Świadków Jehowy czy Kościoła Zjednoczenia Moona. Oczywiście i
jedni, i drudzy mówią o Bogu i o Chrystusie, jedni i drudzy interesują
się zbawieniem, życiem wiecznym, moralnością i pojęciem grzechu. Jednak
mimo tych podobieństw dosyć powierzchownych w gruncie rzeczy
nauczanie pierwszych dzieli od przekonań drugich przepaść stanowczo
większa od tej, która miałaby dzielić teologa chrześcijańskiego od
teologa islamskiego, mnicha buddyjskiego, hinduistycznego bramina czy
nawet indiańskiego
myślowy. Powiedzieć, że systemy<br>religii orientalnych czy plemiennych stanowią podstawę ideologii Nowej<br>Ery w tym węższym, komercyjnym rozumieniu jest bowiem podobnym<br>uproszczeniem, jak choćby stwierdzić, że średniowieczne systemy<br>mistyczne Hildegardy z Bingen czy Mistrza Eckharta stanowią podstawę<br>religii Świadków Jehowy czy Kościoła Zjednoczenia Moona. Oczywiście i<br>jedni, i drudzy mówią o Bogu i o Chrystusie, jedni i drudzy interesują<br>się zbawieniem, życiem wiecznym, moralnością i pojęciem grzechu. Jednak<br>mimo tych podobieństw dosyć powierzchownych w gruncie rzeczy <br>nauczanie pierwszych dzieli od przekonań drugich przepaść stanowczo<br>większa od tej, która miałaby dzielić teologa chrześcijańskiego od<br>teologa islamskiego, mnicha buddyjskiego, hinduistycznego bramina czy<br>nawet indiańskiego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego