Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
barwnego San Francisco opiewali pieśniarze amerykańscy (Scott McKenzie) i angielscy (Eric Burdon), kochali ją filmowcy (pamiętny Bullitt Petera Yatesa) . A jednak to z położonego bardziej na poh1dnie molocha Los Angeles wyszło więcej gwiazd światowego formatu - choćby Frank Zappa, The Doors czy The Beach Boys. Artyści z rejonu zatoki San Francisco, o których pamięta się do dziś (Carlos Santana, Sly Stone, święcąca tam triumfy Janis Joplin), niewiele mają wspólnego z tak zwanym Frisco sound. Brzmienie San Francisco, archetyp psychodelii, zaważyło jednak na amerykańskiej pop kulturze dzięki dwóm sztandarowym grupom-komunom: The Grateful Dead i Jefferson Airplane. Pierwsza z nich przetrwała niemal do końca
barwnego San Francisco opiewali pieśniarze amerykańscy (Scott McKenzie) i angielscy (Eric Burdon), kochali ją filmowcy (pamiętny Bullitt Petera Yatesa) . A jednak to z położonego bardziej na poh1dnie molocha Los Angeles wyszło więcej gwiazd światowego formatu - choćby Frank Zappa, The Doors czy The Beach Boys. Artyści z rejonu zatoki San Francisco, o których pamięta się do dziś (Carlos Santana, Sly Stone, święcąca tam triumfy Janis Joplin), niewiele mają wspólnego z tak zwanym Frisco sound. Brzmienie San Francisco, archetyp psychodelii, zaważyło jednak na amerykańskiej pop kulturze dzięki dwóm sztandarowym grupom-komunom: The Grateful Dead i Jefferson Airplane. Pierwsza z nich przetrwała niemal do końca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego