Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
konstrukcyjnego zwiększania oporów ruchu mechanizmu różnicowego. Oba sposoby znajdują zastosowanie w konstrukcjach osi napędowych stosowanych w koparkach.
Na rysunku 13.16 jest przedstawiony mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. W kołach koronowych tego mechanizmu znajdują się gniazda półosi przenoszących napęd na koła. Jeśli wskutek wymuszenia kinematycznego każde z kół osi obraca się z inną prędkością, to następuje obrót kół koronowych, sprzęgniętych ze sobą za pośrednictwem kół satelitarnych. Koła koronowe i satelitarne tworzą pary stożkowych kół zębatych. Przeniesienie napędu przez takie koła zawsze jest związane z powstaniem sił działających wzdłuż ich osi. Siły te zostały wykorzystane w omawianym mechanizmie do wywarcia siły na
konstrukcyjnego zwiększania oporów ruchu mechanizmu różnicowego. Oba sposoby znajdują zastosowanie w konstrukcjach osi napędowych stosowanych w koparkach.<br>Na rysunku 13.16 jest przedstawiony mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. W kołach koronowych tego mechanizmu znajdują się gniazda półosi przenoszących napęd na koła. Jeśli wskutek wymuszenia kinematycznego każde z kół osi obraca się z inną prędkością, to następuje obrót kół koronowych, sprzęgniętych ze sobą za pośrednictwem kół satelitarnych. Koła koronowe i satelitarne tworzą pary stożkowych kół zębatych. Przeniesienie napędu przez takie koła zawsze jest związane z powstaniem sił działających wzdłuż ich osi. Siły te zostały wykorzystane w omawianym mechanizmie do wywarcia siły na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego