Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
o poziomie przedstawienia. W Prologu do Myśliwego Augusta Wilhelma Ifflanda, otwierającego działalność teatru pod jego kierownictwem (7 maja 1791), Goethe podnosił właśnie rolę harmonii i piękna całości spektaklu. O tym, jak dalece w teatrze weimarskim dbano o klasyczny porządek inscenizacji, świadczą także zachowane z tamtych lat rysunki i malowidła. Na obrazie olejnym Friedricha Matthaei, ukazującym weimarską scenę z Narzeczonej z Messyny Schillera, upozowanie postaci i kompozycja tła swą idealną harmonią przypominają wręcz sceny z obrazów Davida.
Goethe dbał o przestrzeganie ustalonych konwencji - takich jak ruchy aktorów i ich rozmieszczenie na scenie - tworzących czytelny dla widza język znaków. Ukrócał emocjonalność tonu czy
o poziomie przedstawienia. W Prologu do Myśliwego Augusta Wilhelma Ifflanda, otwierającego działalność teatru pod jego kierownictwem (7 maja 1791), Goethe podnosił właśnie rolę harmonii i piękna całości spektaklu. O tym, jak dalece w teatrze weimarskim dbano o klasyczny porządek inscenizacji, świadczą także zachowane z tamtych lat rysunki i malowidła. Na obrazie olejnym Friedricha Matthaei, ukazującym weimarską scenę z Narzeczonej z Messyny Schillera, upozowanie postaci i kompozycja tła swą idealną harmonią przypominają wręcz sceny z obrazów Davida.<br>Goethe dbał o przestrzeganie ustalonych konwencji - takich jak ruchy aktorów i ich rozmieszczenie na scenie - tworzących czytelny dla widza język znaków. Ukrócał emocjonalność tonu czy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego