Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
co zostało całkowicie potwierdzone w czasie naszego testu. Silnik "S80 T6" pracuje bez wibracji i do 4000 obr./min zupełnie go nie słychać. Jednostka ma dwie turbosprężarki, napędzane gazami wydechowymi z trzech cylindrów. Sprężarki są małe - ich bezwładność jest niewyczuwalna (nie ma "turbodziury"), natomiast wydajne. Silnik osiąga potężny maksymalny moment obrotowy 380 Nm w bardzo szerokim zakresie od 2000 do 5000 obr./min. To także zasługa mechanizmu zmiany faz otwarcia zaworów wylotowych (u Volvo CVVT, czyli Continously Variable Valve Timing). Ta ciężka limuzyna rozpędza się do 100 km/h w niecałe 8 s. Jeszcze bardziej zadziwia przyspieszenie od 180 do 220
co zostało całkowicie potwierdzone w czasie naszego testu. Silnik "S80 T6" pracuje bez wibracji i do 4000 obr./min zupełnie go nie słychać. Jednostka ma dwie turbosprężarki, napędzane gazami wydechowymi z trzech cylindrów. Sprężarki są małe - ich bezwładność jest niewyczuwalna (nie ma "turbodziury"), natomiast wydajne. Silnik osiąga potężny maksymalny moment obrotowy 380 Nm w bardzo szerokim zakresie od 2000 do 5000 obr./min. To także zasługa mechanizmu zmiany faz otwarcia zaworów wylotowych (u Volvo CVVT, czyli Continously Variable Valve Timing). Ta ciężka limuzyna rozpędza się do 100 km/h w niecałe 8 s. Jeszcze bardziej zadziwia przyspieszenie od 180 do 220
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego