Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
z korespondencją motywiczną
(wyjątkowo imitacją), występującą przeważnie w fazie inicjalnej niektórych struktur
mikroformalnych głównie o obsadzie solowej, utrzymanych zwłaszcza w umiarkowanych
i wolnych tempach, i ściszonej dynamice, wyjątkowo natomiast budujący całe części
­ Kyrie i Benedictus. Część Kyrie (stanowiąca wyjątek ze względu na szybkie
tempo jej
pierwszej fazy ­ Allegro risoluto i obsadę chóralną, nie zaś solistyczną) jest
niezwykle zwarta materiałowo ­ integrowana, pozornie bez uzasadnienia, aluzyjnie
motywem inicjalnym Bogurodzicy (przekazu krakowskiego; pojawia się także motyw
"dzieła Chrzciciela") i innymi motywami o pokrewnym charakterze. Symbolika tego
materiału wiąże się jednak ściśle z cytowanym uprzednio i komentowanym przesłaniem
kompozytora ­ czciciela, jak się okazuje, Najświętszej Marii
z korespondencją motywiczną <br>(wyjątkowo imitacją), występującą przeważnie w fazie inicjalnej niektórych struktur <br>mikroformalnych głównie o obsadzie solowej, utrzymanych zwłaszcza w umiarkowanych <br>i wolnych tempach, i ściszonej dynamice, wyjątkowo natomiast budujący całe części <br>­ Kyrie i Benedictus. Część Kyrie (stanowiąca wyjątek ze względu na szybkie <br>tempo jej <br>pierwszej fazy ­ Allegro risoluto i obsadę chóralną, nie zaś solistyczną) jest <br>niezwykle zwarta materiałowo ­ integrowana, pozornie bez uzasadnienia, aluzyjnie <br>motywem inicjalnym Bogurodzicy (przekazu krakowskiego; pojawia się także motyw <br>"dzieła Chrzciciela") i innymi motywami o pokrewnym charakterze. Symbolika tego <br>materiału wiąże się jednak ściśle z cytowanym uprzednio i komentowanym przesłaniem <br>kompozytora ­ czciciela, jak się okazuje, Najświętszej Marii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego