Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
Przebieg komunikacji modyfikowany jest też przez poznawcze elementy postawy nadawcy wobec odbiorcy oraz odwrotnie. Wpływ ten jest szczególnie silny, gdy dotyczy cech odbiorcy związanych z desygnatami wiadomości.
Model Newcomba zakłada oszacowanie ilości informacji posiadanych przez odbiorcę w stosunku do interesujących go problemów i realizowany jest na podstawie następujących procesów wartościowania:
- oceny informacji, jakimi dysponuje odbiorca, w odniesieniu do informacji posiadanych przez nadawcę wg kryteriów ilości oraz podobieństwa;
- oceny informacji, jakimi dysponuje odbiorca, w odniesieniu do emocjonalnych elementów postaw wg kryteriów dobra-zła, użyteczności-szkodliwości, pożądania-unikania;
- oceny kompetencji odbiorcy do dekodowania i interpretowania wiadomości;
- oceny globalnego stanu emocjonalnego odbiorcy wiadomości, modyfikującego
Przebieg komunikacji modyfikowany jest też przez poznawcze elementy postawy nadawcy wobec odbiorcy oraz odwrotnie. Wpływ ten jest szczególnie silny, gdy dotyczy cech odbiorcy związanych z desygnatami wiadomości. <br>Model Newcomba zakłada oszacowanie ilości informacji posiadanych przez odbiorcę w stosunku do interesujących go problemów i realizowany jest na podstawie następujących procesów wartościowania: <br>- oceny informacji, jakimi dysponuje odbiorca, w odniesieniu do informacji posiadanych przez nadawcę wg kryteriów ilości oraz podobieństwa; <br>- oceny informacji, jakimi dysponuje odbiorca, w odniesieniu do emocjonalnych elementów postaw wg kryteriów dobra-zła, użyteczności-szkodliwości, pożądania-unikania; <br>- oceny kompetencji odbiorcy do dekodowania i interpretowania wiadomości; <br>- oceny globalnego stanu emocjonalnego odbiorcy wiadomości, modyfikującego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego