Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
r. "Seks, kłamstwa i kasety wideo" przyniósł mu Złotą Palmę w Cannes. Wyróżnienie niezwykłe, był bowiem najmłodszym reżyserem nagrodzonym kiedykolwiek na tym festiwalu. Tegoroczne Oscary były kolejnym zaskoczeniem - Soderbergh został pierwszym od 62 lat reżyserem, który otrzymał jednego roku dwie nominacje. Statuetkę odebrał za "Traffic".
"Seks, kłamstwa i kasety wideo" ociera się o arcydzieło. Soderbergh, opowiadając zawiłą historię międzyludzkich uczuć, pozbawia swój film technicznych fajerwerków. W zamian decyduje się na szczerość i prostotę przekazu. Opowiada chłodnym okiem reportera, jednocześnie wciągając emocjonalnie widza do gry toczonej przez bohaterów - zagubionych i okaleczonych psychicznie.
Świat to przerażający, lecz pozostawiający nadzieję. Nadzieję budził zatem kolejny projekt
r. &lt;name type="tit"&gt;"Seks, kłamstwa i kasety wideo"&lt;/&gt; przyniósł mu Złotą Palmę w &lt;name type="place"&gt;Cannes&lt;/&gt;. Wyróżnienie niezwykłe, był bowiem najmłodszym reżyserem nagrodzonym kiedykolwiek na tym festiwalu. Tegoroczne Oscary były kolejnym zaskoczeniem - &lt;name type="person"&gt;Soderbergh&lt;/&gt; został pierwszym od 62 lat reżyserem, który otrzymał jednego roku dwie nominacje. Statuetkę odebrał za &lt;name type="tit"&gt;"Traffic"&lt;/&gt;.&lt;/&gt;<br>&lt;name type="tit"&gt;"Seks, kłamstwa i kasety wideo"&lt;/&gt; ociera się o arcydzieło. &lt;name type="person"&gt;Soderbergh&lt;/&gt;, opowiadając zawiłą historię międzyludzkich uczuć, pozbawia swój film technicznych fajerwerków. W zamian decyduje się na szczerość i prostotę przekazu. Opowiada chłodnym okiem reportera, jednocześnie wciągając emocjonalnie widza do gry toczonej przez bohaterów - zagubionych i okaleczonych psychicznie.<br>Świat to przerażający, lecz pozostawiający nadzieję. Nadzieję budził zatem kolejny projekt
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego