Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
tej jakości tkwią w większej części struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Zjawisko to jest współcześnie dostrzegane (np. normy serii ISO 9000), lecz wynikające z niego wnioski tylko częściowo zmierzają do respektowania omawianej tezy.
Występująca sieć oddziaływań pomiędzy jednostkami organizacyjnymi jednakowych oraz różnych typów, opiera się na interpretacji tych jednostek jako systemów względnie odosobnionych, powiązanych z innymi jednostkami przedsiębiorstwa (a także z otoczenia przedsiębiorstwa) za pomocą WE i WY. W tej sytuacji, każda z jednostek organizacyjnych występuje w następujących rolach:
- odbiorcy (klienta wewnętrznego) wyrobów i usług pochodzących z innych jednostek (WE),
- przetwórcy, dokonującego transformacji WE na WY,
- dostawcy, dostarczającego swoje wyroby i usługi innym
tej jakości tkwią w większej części struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Zjawisko to jest współcześnie dostrzegane (np. normy serii ISO 9000), lecz wynikające z niego wnioski tylko częściowo zmierzają do respektowania omawianej tezy.<br>Występująca sieć oddziaływań pomiędzy jednostkami organizacyjnymi jednakowych oraz różnych typów, opiera się na interpretacji tych jednostek jako systemów względnie odosobnionych, powiązanych z innymi jednostkami przedsiębiorstwa (a także z otoczenia przedsiębiorstwa) za pomocą WE i WY. W tej sytuacji, każda z jednostek organizacyjnych występuje w następujących rolach:<br>- odbiorcy (klienta wewnętrznego) wyrobów i usług pochodzących z innych jednostek (WE),<br>- przetwórcy, dokonującego transformacji WE na WY,<br>- dostawcy, dostarczającego swoje wyroby i usługi innym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego