Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
współczesnego formułują filmowcy wielu krajów; filmy "niepokoju moralnego", "refleksji człowieczej", nie są więc specjalnością tylko naszej kinematografii.
"Poddają się - mówi bohaterka filmu Petera Bacso - nie chcą zmieniać życia wokół siebie, nie szukają tego, po co się urodzili, sensu życia. Większość w wieku 20 lat wsiada do pociągu, i nie ma odwagi z niego wysiąść! Prze całe życie". Trzeba przyznać, że takie oskarżenie młodego pokolenia ma swoją wagę i wymowę. Niestety reżyser jakby kwestionował prawo bohaterki do wypowiadania takich opinii. Jej niepogodzenie się z aktualnym stanem rzeczywistości, pragnienie realizacji własnego modelu życia, wynika częściowo z przypadku (odłączywszy się samowolnie za granicą od
współczesnego formułują filmowcy wielu krajów; filmy "niepokoju moralnego", "refleksji człowieczej", nie są więc specjalnością tylko naszej kinematografii.<br>"Poddają się - mówi bohaterka filmu Petera Bacso - nie chcą zmieniać życia wokół siebie, nie szukają tego, po co się urodzili, sensu życia. Większość w wieku 20 lat wsiada do pociągu, i nie ma odwagi z niego wysiąść! Prze całe życie". Trzeba przyznać, że takie oskarżenie młodego pokolenia ma swoją wagę i wymowę. Niestety reżyser jakby kwestionował prawo bohaterki do wypowiadania takich opinii. Jej niepogodzenie się z aktualnym stanem rzeczywistości, pragnienie realizacji własnego modelu życia, wynika częściowo z przypadku (odłączywszy się samowolnie za granicą od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego