Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
wystaw Artura Żmijewskiego. Jego prace przypominają pigułki prawdy z "Matriksa". Jeśli je połkniesz, przebudzisz się w paskudnym, groźnym, złym, ale za to prawdziwym świecie.
Polskę na rozpoczynającym się 12 czerwca w Wenecji 60. Biennale Sztuk Wizualnych będzie reprezentować Artur Żmijewski. Wysłanie go na najważniejszą imprezę artystyczną w Europie to najbardziej odważna decyzja, odkąd w polskim pawilonie w 1999 roku wystawiała Katarzyna Kozyra. Żmijewski rzadko bywa bohaterem skandali. Gdyby jednak trzeba było wskazać największego artystycznego radykała w Polsce, stawiałbym na niego. Dokumentację jego prac można pomylić z podręcznikiem medycyny: ludzie po amputacjach, głuchoniemi, ofiary choroby Parkinsona - to tylko niektórzy bohaterowie filmów wideo
wystaw Artura Żmijewskiego. Jego prace przypominają pigułki prawdy z "Matriksa". Jeśli je połkniesz, przebudzisz się w paskudnym, groźnym, złym, ale za to prawdziwym świecie.<br>Polskę na rozpoczynającym się 12 czerwca w Wenecji 60. Biennale Sztuk Wizualnych będzie reprezentować Artur Żmijewski. Wysłanie go na najważniejszą imprezę artystyczną w Europie to najbardziej odważna decyzja, odkąd w polskim pawilonie w 1999 roku wystawiała Katarzyna Kozyra. Żmijewski rzadko bywa bohaterem skandali. Gdyby jednak trzeba było wskazać największego artystycznego radykała w Polsce, stawiałbym na niego. Dokumentację jego prac można pomylić z podręcznikiem medycyny: ludzie po amputacjach, głuchoniemi, ofiary choroby Parkinsona - to tylko niektórzy bohaterowie filmów wideo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego