Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
określał to jako rywalizację między malarzem dekoracji i stolarzem, która nie może zadowolić ani genialnego aktora, ani autora. Ogrom sal w Covent Garden i Drury Lane, mimo nieznacznego zmniejszenia liczby miejsc po pożarach, powodował unicestwianie efektów gry; mimika stała się niezauważalna. Inni krytycy teatralni także zwracali uwagę na dwoiste efekty ogromu sceny i widowni. Skutki pozytywne - to swoboda wprowadzania wymagających wiele miejsca efektów inscenizacyjnych, rozbudowanych elementów pejzażu, wysokich schodów, swobodnego wykorzystywania wszelkich trików technicznych, jakie były wówczas możliwe, głównie w dramatach grozy; już w 1817 roku wprowadzono na scenę tłum.
We Francji toczyły się najciekawsze zmagania dramaturgów z teatrem. Dramat został
określał to jako rywalizację między malarzem dekoracji i stolarzem, która nie może zadowolić ani genialnego aktora, ani autora. Ogrom sal w Covent Garden i Drury Lane, mimo nieznacznego zmniejszenia liczby miejsc po pożarach, powodował unicestwianie efektów gry; mimika stała się niezauważalna. Inni krytycy teatralni także zwracali uwagę na dwoiste efekty ogromu sceny i widowni. Skutki pozytywne - to swoboda wprowadzania wymagających wiele miejsca efektów inscenizacyjnych, rozbudowanych elementów pejzażu, wysokich schodów, swobodnego wykorzystywania wszelkich trików technicznych, jakie były wówczas możliwe, głównie w dramatach grozy; już w 1817 roku wprowadzono na scenę tłum.<br>We Francji toczyły się najciekawsze zmagania dramaturgów z teatrem. Dramat został
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego