Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 5(500)
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1989
z "dziennikiem literackim" ambicji twórczych uzupełnione zostało kapitalną nie tylko dla jego pisarstwa refleksją: "Maski, więc gra, w sposób równie wrogi, jak miłosny, są



związane z twórczością literacką. Mogę, a przede wszystkim chcę, pisać tylko wówczas, gdy interesuje mnie przekazanie siebie w całej mnogości postaci, które prezentuję w zależności od okoliczności i mego wewnętrznego usposobienia. Zatem, kiedy zmieniam maski, z nich kształtując fabularne wątki, nimi żonglując wedle miary, jaka jest dana moim zdolnościom fantazjotwórczym. Agonia komedianctwa uśmierca pisarza. Koniec. Reszta staje się rzeczywiście milczeniem. Wcale mnie nie oburza lub gorszy, przeciwnie: raczej wzrusza, iż literatura wynika z oszukańczych sztuczek, z komedianctwa
z "dziennikiem literackim" ambicji twórczych uzupełnione zostało kapitalną nie tylko dla jego pisarstwa refleksją: "Maski, więc gra, w sposób równie wrogi, jak miłosny, są<br><br>&lt;page nr=190&gt;<br><br> związane z twórczością literacką. Mogę, a przede wszystkim chcę, pisać tylko wówczas, gdy interesuje mnie przekazanie siebie w całej mnogości postaci, które prezentuję w zależności od okoliczności i mego wewnętrznego usposobienia. Zatem, kiedy zmieniam maski, z nich kształtując fabularne wątki, nimi żonglując wedle miary, jaka jest dana moim zdolnościom fantazjotwórczym. &lt;gap&gt; Agonia komedianctwa uśmierca pisarza. Koniec. Reszta staje się rzeczywiście milczeniem. &lt;gap&gt; Wcale mnie nie oburza lub gorszy, przeciwnie: raczej wzrusza, iż literatura wynika z oszukańczych sztuczek, z komedianctwa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego