Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
Wydaje się, że Lévi-Strauss zauważa tu fundamentalną opozycję w historii umysłu ludzkiego między wiedzą, która rozwija się stopniowo i w sposób ciągły, a symbolizmem, który pojawił się jednorazowo - ma więc charakter nieciągły. Właśnie ta nieciągłość ma być progiem kultury.
Aby wytworzyły się jednak bardziej skomplikowane kategorie symboliczne, trzeba długiego okresu czasu. Człowiek pierwotny, myślący już symbolicznie, mógł używać do opisu świata (np. stosunków między grupami społecznymi) tylko tych kategorii symbolicznych, które mógł sobie wytworzyć. Najłatwiejsze było stosowanie terminów wziętych z natury. W ten sposób abstrakcyjne zależności między zjawiskami natury wyzyskano do opisu zjawisk społecznych. Stąd właśnie wzięła się cała Lévi-Straussowska
Wydaje się, że Lévi-Strauss zauważa tu fundamentalną opozycję w historii umysłu ludzkiego między wiedzą, która rozwija się stopniowo i w sposób ciągły, a symbolizmem, który pojawił się jednorazowo - ma więc charakter nieciągły. Właśnie ta nieciągłość ma być progiem kultury.<br>Aby wytworzyły się jednak bardziej skomplikowane kategorie symboliczne, trzeba długiego okresu czasu. Człowiek pierwotny, myślący już symbolicznie, mógł używać do opisu świata (np. stosunków między grupami społecznymi) tylko tych kategorii symbolicznych, które mógł sobie wytworzyć. &lt;page nr=57&gt; Najłatwiejsze było stosowanie terminów wziętych z natury. W ten sposób abstrakcyjne zależności między zjawiskami natury wyzyskano do opisu zjawisk społecznych. Stąd właśnie wzięła się cała Lévi-Straussowska
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego