Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 28
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1995
telewizję hiszpańską sugeruje, że jego śmierć za życia należy przesunąć aż o siedem lat. Autorzy twierdzą, że zmarł w tym samym czasie co jego żona, Gala - w czerwcu 1982 r. Reportaż odtwarza powolną agonię artysty na tle odrażających interesów politycznych i finansowych.
Pieniądze są najważniejszym problemem tego filmu. Dali, nazwany okrutnie przez André Bretona "Chciwym Dolarem", zdobywa je, łącząc swoje nazwisko z przypadkowymi towarami: czekoladą, perfumami, zegarkami. Stawia podpisy na czystych kartonach i płótnach, na których za jakiś czas pojawiają się obrazy nie mające nic wspólnego z ręką mistrza. Nawet kontrakty wydawnicze podpisuje in blanco. Niektóre z nich krążą do dzisiaj
telewizję hiszpańską sugeruje, że jego śmierć za życia należy przesunąć aż o siedem lat. Autorzy twierdzą, że zmarł w tym samym czasie co jego żona, Gala - w czerwcu 1982 r. Reportaż odtwarza powolną agonię artysty na tle odrażających interesów politycznych i finansowych.<br>Pieniądze są najważniejszym problemem tego filmu. Dali, nazwany okrutnie przez André Bretona "Chciwym Dolarem", zdobywa je, łącząc swoje nazwisko z przypadkowymi towarami: czekoladą, perfumami, zegarkami. Stawia podpisy na czystych kartonach i płótnach, na których za jakiś czas pojawiają się obrazy nie mające nic wspólnego z ręką mistrza. Nawet kontrakty wydawnicze podpisuje in blanco. Niektóre z nich krążą do dzisiaj
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego