Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
oparty na współdziałaniu analogii i kontrastu, wywołując w efekcie wrażenie "podobieństwa w niepodobieństwie". Przy jednoczesnej możliwości określenia znaczenia elementu warstwy wizualnej na poziomie przedstawiającym oraz symbolicznym, odbiorca może go interpretować w odniesieniu do planu treści o silnie rozmytym zakresie. Silna metaforyczność związana jest także z wysokim natężeniem ładunku emocjonalnego przekazu oraz wywołuje wrażenie zaskoczenia, nowości, pierwszego kontaktu z przedmiotem, który oglądało się już setki razy, etc. Wszystko to sprzyja koncentrowaniu uwagi odbiorcy oraz angażowaniu go w głęboki odbiór struktury całej wiadomości. Percepcja przekazów metaforycznych w silnym stopniu jest determinowana przez regułę prymatu całości nad częścią. Interpretacja znaczenia poszczególnych elementów przekazu, podporządkowana
oparty na współdziałaniu analogii i kontrastu, wywołując w efekcie wrażenie "podobieństwa w niepodobieństwie". Przy jednoczesnej możliwości określenia znaczenia elementu warstwy wizualnej na poziomie przedstawiającym oraz symbolicznym, odbiorca może go interpretować w odniesieniu do planu treści o silnie rozmytym zakresie. Silna metaforyczność związana jest także z wysokim natężeniem ładunku emocjonalnego przekazu oraz wywołuje wrażenie zaskoczenia, nowości, pierwszego kontaktu z przedmiotem, który oglądało się już setki razy, etc. Wszystko to sprzyja koncentrowaniu uwagi odbiorcy oraz angażowaniu go w głęboki odbiór struktury całej wiadomości. Percepcja przekazów metaforycznych w silnym stopniu jest determinowana przez regułę prymatu całości nad częścią. Interpretacja znaczenia poszczególnych elementów przekazu, podporządkowana
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego