Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
konkurencji na rynku Unii Europejskiej ta tendencja może się jeszcze wzmocnić.
Wskazując wpływ euro na warunki działania różnych firm, trzeba ukazać ich zróżnicowanie w zależności od branży i od stopnia ich umiędzynarodowienia. Rozpoczynając od tego drugiego aspektu wypada zauważyć, ze wprowadzenie euro będzie miało pozytywny wpływ na przedsiębiorstwa o proeksportowej orientacji. Występujące obecnie ryzyko kursowe przestanie stanowić dla nich zagrożenie i spowoduje zapewne istotne oszczędności. Według szacunków znanego instytutu badawczego Ifo z Monachium firmy europejskie zaoszczędzą z tego tytułu rocznie ok. 90mldDEM, co jest sumą niebagatelną.
W samej tylko firmie BMW przewiduje się oszczędności rzędu 100mlnDEM rocznie. Wprowadzenie euro umożliwi tym
konkurencji na rynku Unii Europejskiej ta tendencja może się jeszcze wzmocnić.<br>Wskazując wpływ euro na warunki działania różnych firm, trzeba ukazać ich zróżnicowanie w zależności od branży i od stopnia ich umiędzynarodowienia. Rozpoczynając od tego drugiego aspektu wypada zauważyć, ze wprowadzenie euro będzie miało pozytywny wpływ na przedsiębiorstwa o proeksportowej orientacji. Występujące obecnie ryzyko kursowe przestanie stanowić dla nich zagrożenie i spowoduje zapewne istotne oszczędności. Według szacunków znanego instytutu badawczego Ifo z Monachium firmy europejskie zaoszczędzą z tego tytułu rocznie ok. 90mldDEM, co jest sumą niebagatelną.<br>W samej tylko firmie BMW przewiduje się oszczędności rzędu 100mlnDEM rocznie. Wprowadzenie euro umożliwi tym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego