Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
badania naukowego stanowi interakcja dwóch podmiotów procesu badawczego - badacza (psychologa) i osoby badanej (ucznia, studenta, "człowieka z ulicy" itp.).

2. Osobliwości badania psychologicznego (wg S. Rosenzweiga)

Rosenzweig (1933, s. 353-354) zwracał uwagę na trojakiego rodzaju osobliwości, odróżniające naukowe badanie psychologiczne od analogicznego badania prowadzonego przez fizyka czy chemika. Pierwszą osobliwością psychologicznego eksperymentowania jest to, że osoba badana może przyjmować status eksperymentatora (jest tak, gdy musi ona dokonywać samoobserwacji i zdawać z niej relację badaczowi).

Druga osobliwość związana jest z możliwością reagowania nie tylko na programowo wprowadzone przez badacza elementy postępowania eksperymentalnego, ale także na cały kontekst owego postępowania, który w
badania naukowego stanowi interakcja dwóch podmiotów procesu badawczego - badacza (psychologa) i osoby badanej (ucznia, studenta, "człowieka z ulicy" itp.).<br><br>&lt;tit&gt; 2. Osobliwości badania psychologicznego (wg S. Rosenzweiga)&lt;/&gt;<br><br> Rosenzweig (1933, s. 353-354) zwracał uwagę na trojakiego rodzaju osobliwości, odróżniające naukowe badanie psychologiczne od analogicznego badania prowadzonego przez fizyka czy chemika. Pierwszą osobliwością psychologicznego eksperymentowania jest to, że osoba badana może przyjmować status eksperymentatora (jest tak, gdy musi ona dokonywać samoobserwacji i zdawać z niej relację badaczowi). <br><br>Druga osobliwość związana jest z możliwością reagowania nie tylko na programowo wprowadzone przez badacza elementy postępowania eksperymentalnego, ale także na cały kontekst owego postępowania, który w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego