Typ tekstu: Książka
Autor: Gotowała Jerzy
Tytuł: Najkrócej żyją motyle. Lotnictwo rozpoznawcze wciąż niezbędne
Rok: 1996
lotu cała konstrukcja nagrzewała się aż do 550o Fahrenheita. Konieczne zatem było nowe pokrycie ze stopów tytanu, nowe zasady ich obróbki, specjalne osłony zbiorników paliwowych, nowe oleje i wytrzymujące wysoką temperaturę smary. Trzeba było zaprojektować nowe urządzenia chroniące pilotów, nowe materiały izolacyjne przewodów elektrycznych i gumowych, specjalne kamery fotograficzne, nowy osprzęt, awionikę... Wszystko nowe, nowe, nowe...
Mimo piętrzących się trudności prace kontynuowano. Trzy lata i siedem miesięcy później YF-l2As 27 stycznia 1965 r. wykonał pierwszy lot operacyjny długości ponad 2580 mil osiągając przy tym pułap 80 000 stóp. Znaczną część trasy wykonano z prędkością powyżej 3.1 Macha.

Teraz testowano
lotu cała konstrukcja nagrzewała się aż do 550o Fahrenheita. Konieczne zatem było nowe pokrycie ze stopów tytanu, nowe zasady ich obróbki, specjalne osłony zbiorników paliwowych, nowe oleje i wytrzymujące wysoką temperaturę smary. Trzeba było zaprojektować nowe urządzenia chroniące pilotów, nowe materiały izolacyjne przewodów elektrycznych i gumowych, specjalne kamery fotograficzne, nowy osprzęt, awionikę... Wszystko nowe, nowe, nowe...<br>Mimo piętrzących się trudności prace kontynuowano. Trzy lata i siedem miesięcy później YF-l2As 27 stycznia 1965 r. wykonał pierwszy lot operacyjny długości ponad 2580 mil osiągając przy tym pułap 80 000 stóp. Znaczną część trasy wykonano z prędkością powyżej 3.1 Macha.<br><br>Teraz testowano
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego