Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
marki otrzymywać będzie można opalane ropą, naftą, benzyną, spirytusem, lub innym paliwem, oczywiście najchętniej ciekłym. Paliwo to nie będzie wszakże bezpośrednim czynnikiem, gdyż nawet spaliny nie będą stykały się z elementami silnika "wytwarzającymi" siłę napędową. Ta rola przypadać ma parze.
No cóż! Wielu wynalazców i przedtem tak twierdziło, jak choćby ostatnio multimilioner amerykański Lear, który zrobił furorę na produkcji odrzutowych samolotów dyspozycyjnych (małe maszyny mieszczące kilka do kilkunastu osób i przeznaczone do użytku dużych firm itd.), ale na napędzie parowym, i to w odniesieniu do autobusu!, połamał sobie zęby. Saab jest pełen optymizmu, podkreśla wszakże, że dotychczasowe próby mają wyłącznie charakter
marki otrzymywać będzie można opalane ropą, naftą, benzyną, spirytusem, lub innym paliwem, oczywiście najchętniej ciekłym. Paliwo to nie będzie wszakże bezpośrednim czynnikiem, gdyż nawet spaliny nie będą stykały się z elementami silnika "wytwarzającymi" siłę napędową. Ta rola przypadać ma parze. <br>No cóż! Wielu wynalazców i przedtem tak twierdziło, jak choćby ostatnio multimilioner amerykański Lear, który zrobił furorę na produkcji odrzutowych samolotów dyspozycyjnych (małe maszyny mieszczące kilka do kilkunastu osób i przeznaczone do użytku dużych firm itd.), ale na napędzie parowym, i to w odniesieniu do autobusu!, połamał sobie zęby. Saab jest pełen optymizmu, podkreśla wszakże, że dotychczasowe próby mają wyłącznie charakter
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego