Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
odrębne cechy (jest podmiotem), a z drugiej ich
nie zachowuje, ponieważ jest tym samym, co przedmiot (nie jest podmiotem).
Z powyższych rozważań wynika, że 'oświecenie' oznacza osiągnięcie stanu
'nierozróżniającego rozróżniania', w którym nadal jest obecny aspekt rozróżniania, a więc nie następuje wyeliminowanie funkcji świadomości. Z tego właśnie powodu Daisetsu Suzuki ostro przeciwstawiał się traktowaniu praktyki zen jako "zabójstwa umysłu". Także Toshihiko Izutsu podkreślał, że pojęcie 'nie-
-myślenia' nie powinno być rozumiane jako stan otępienia świadomości. Jak
słusznie zauważa Kiyohide Kirita, badacze buddyzmu często zbytnio koncentrują
się na buddyjskiej nauce o tym, że "forma jest pustką", zapominając iż Sutry
Najwyższej Mądrości uczą
odrębne cechy (jest podmiotem), a z drugiej ich <br>nie zachowuje, ponieważ jest tym samym, co przedmiot (nie jest podmiotem). <br>Z powyższych rozważań wynika, że 'oświecenie' oznacza osiągnięcie stanu <br>'nierozróżniającego rozróżniania', w którym nadal jest obecny aspekt rozróżniania, a więc nie następuje wyeliminowanie funkcji świadomości. Z tego właśnie powodu Daisetsu Suzuki ostro przeciwstawiał się traktowaniu praktyki zen jako "zabójstwa umysłu". Także Toshihiko Izutsu podkreślał, że pojęcie 'nie- <br>-myślenia' nie powinno być rozumiane jako stan otępienia świadomości. Jak <br>słusznie zauważa Kiyohide Kirita, badacze buddyzmu często zbytnio koncentrują <br>się na buddyjskiej nauce o tym, że "forma jest pustką", zapominając iż Sutry <br>Najwyższej Mądrości uczą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego