Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
dziecka pierwszej refleksji na temat skomplikowanych praw rządzących światem dorosłych.
W wielu przypadkach nie musimy znać tytułu aby uchwycić sens obrazu. Fałat nawiązuje bowiem do przedstawień symbolicznych znanych powszechnie w naszej literaturze. Tak jest np. w przypadku obrazu - Chrystus malarz. Przedstawia on postać Jezusa ze związanymi rękami, obok którego leży paleta i pędzel. Artysta dąży zresztą do tego świadomie aby jego obrazy były czytelne i łatwo zrozumiałe. Dlatego sięga często do polskiej ikonografii, ludowego drzeworytu, poddając je indywidualnej, osobistej trawersacji.
Nie wynika z tego bynajmniej aby zapożyczenia te wpływały w sposób determinujący na sposób realizacji malowanych przez Fałata obrazów. Jego prace
dziecka pierwszej refleksji na temat skomplikowanych praw rządzących światem dorosłych.<br> W wielu przypadkach nie musimy znać tytułu aby uchwycić sens obrazu. Fałat nawiązuje bowiem do przedstawień symbolicznych znanych powszechnie w naszej literaturze. Tak jest np. w przypadku obrazu - &lt;hi rend="italic"&gt;Chrystus malarz&lt;/&gt;. Przedstawia on postać Jezusa ze związanymi rękami, obok którego leży &lt;page nr=11&gt;paleta i pędzel. Artysta dąży zresztą do tego świadomie aby jego obrazy były czytelne i łatwo zrozumiałe. Dlatego sięga często do polskiej ikonografii, ludowego drzeworytu, poddając je indywidualnej, osobistej trawersacji.<br> Nie wynika z tego bynajmniej aby zapożyczenia te wpływały w sposób determinujący na sposób realizacji malowanych przez Fałata obrazów. Jego prace
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego