Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
oprzeć w akcie rozróżniania.
Czwarta kategoria wyraża apogeum 'oświecenia', czyli 'absolutnie sprzeczną
samotożsamość' sfery relatywnej i sfery absolutnej, dlatego odnosi się do
sytuacji, w której ani podmiot, ani przedmiot nie zostają usunięte, a więc do

'pozostawienia człowieka i otoczenia' (chiń. renjing jubuduo; jap. jinkyo
gufudatsu). Ta ostatnia kategoria najlepiej ukazuje paradoksalność 'czterech
kategorii Linji', ponieważ pozornie następuje tu powrót do dualizmu podmiotu
i przedmiotu poznania. Tak naprawdę jednak ta kategoria ma na celu
sprawdzenie, czy w akcie 'oświecenia' została zachowana zwyczajna perspektywa,
będąca jednym z aspektów sprzecznej tożsamości przedmiotu i podmiotu
- podmiot i przedmiot są tym samym, chociaż zachowują swoje odrębne
oprzeć w akcie rozróżniania. <br>Czwarta kategoria wyraża apogeum 'oświecenia', czyli 'absolutnie sprzeczną <br>samotożsamość' sfery relatywnej i sfery absolutnej, dlatego odnosi się do <br>sytuacji, w której ani podmiot, ani przedmiot nie zostają usunięte, a więc do <br>&lt;page nr=88&gt;<br>'pozostawienia człowieka i otoczenia' (chiń. renjing jubuduo; jap. jinkyo <br>gufudatsu). Ta ostatnia kategoria najlepiej ukazuje paradoksalność 'czterech <br>kategorii Linji', ponieważ pozornie następuje tu powrót do dualizmu podmiotu <br>i przedmiotu poznania. Tak naprawdę jednak ta kategoria ma na celu <br>sprawdzenie, czy w akcie 'oświecenia' została zachowana zwyczajna perspektywa, <br>będąca jednym z aspektów sprzecznej tożsamości przedmiotu i podmiotu <br>- podmiot i przedmiot są tym samym, chociaż zachowują swoje odrębne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego