Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
prof. Aleksandra Kobzdeja.

Teresa Kostyrko
MANIFESTACJA MALARSTWA
Nie wiem co miał na myśli autor wstępu do katalogu wystawy Norberta Skupniewnicza pisząc: "Jest to po prostu malarstwo manifestujące ideę malarstwa poprzez malowanie", ale niezależnie od intencji znaczeniowych wspomnianego autora sformułowanie to wydaje mi się udane nie tylko z uwagi na słowną paralelę. Obrazy Skupniewicza bowiem mogą wywołać przekonanie, że ich autor urzeczony jest przede wszystkim środkami, jakie daje mu do dyspozycji warsztat artysty malarza i że korzystanie z tych środków jest dlań źródłem prawdziwej przyjemności Imponująca jest przy tym umiejętność posługiwania się tymi środkami przez Skupniewicza. Stosowanie laserunków nadaje powierzchniom jego malowideł
prof. Aleksandra Kobzdeja. &lt;gap&gt; &lt;page nr=12&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sex="f"&gt;&lt;au&gt;Teresa Kostyrko&lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;MANIFESTACJA MALARSTWA&lt;/&gt;<br> Nie wiem co miał na myśli autor wstępu do katalogu wystawy Norberta Skupniewnicza pisząc: "Jest to po prostu malarstwo manifestujące ideę malarstwa poprzez malowanie", ale niezależnie od intencji znaczeniowych wspomnianego autora sformułowanie to wydaje mi się udane nie tylko z uwagi na słowną paralelę. Obrazy Skupniewicza bowiem mogą wywołać przekonanie, że ich autor urzeczony jest przede wszystkim środkami, jakie daje mu do dyspozycji warsztat artysty malarza i że korzystanie z tych środków jest dlań źródłem prawdziwej przyjemności Imponująca jest przy tym umiejętność posługiwania się tymi środkami przez Skupniewicza. Stosowanie laserunków nadaje powierzchniom jego malowideł
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego