Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
wciąż są aktywne.

Mityczny wystrój powieści jest ambicją wszystkich pisarek debiutujących w latach dziewięćdziesiątych. Powieści Olgi Tokarczuk - od Podróży ludzi księgi do Prawieku, Izabeli Filipiak, Anny Boleckiej są solidnie "podpiwniczone", wyposażone w piętro podziemne - krainę zbiorowej nieświadomości. Każdy element fabuły Białego kamienia i Prawieku jest powtórzeniem mitycznego wzorca. Obu pisarkom patronuje C. G. Jung.
Biały kamień otwiera motto z pism Junga. Rzecz interesująca, że w obu powieściach natrafiamy na topos magicznego kamienia, który jest znakiem wtajemniczenia. W szufladzie Misi z Prawieku leży tajemniczy "kamień księżycowy", którego magiczna moc ogarnia cały świat powieściowy. W Białym kamieniu, podobnie jak w Pannie Nikt, kamień
wciąż są aktywne.<br>&lt;gap&gt;<br> Mityczny wystrój powieści jest ambicją wszystkich pisarek debiutujących w latach dziewięćdziesiątych. Powieści Olgi Tokarczuk - od Podróży ludzi księgi do Prawieku, Izabeli Filipiak, Anny Boleckiej są solidnie "podpiwniczone", wyposażone w piętro podziemne - krainę zbiorowej nieświadomości. Każdy element fabuły Białego kamienia i Prawieku jest powtórzeniem mitycznego wzorca. Obu pisarkom patronuje C. G. Jung.<br> Biały kamień otwiera motto z pism Junga. Rzecz interesująca, że w obu powieściach natrafiamy na topos magicznego kamienia, który jest znakiem wtajemniczenia. W szufladzie Misi z Prawieku leży tajemniczy "kamień księżycowy", którego magiczna moc ogarnia cały świat powieściowy. W Białym kamieniu, podobnie jak w Pannie Nikt, kamień
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego