Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 33
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
żegludze miała być PŻB. Pierwsze decyzje w tej sprawie podjęto w 1992 r. Dziś PŻB jest nadal w punkcie wyjścia, tyle że już z nożem na gardle. Ma do spłaty niemałe kredyty zaciągnięte na inwestycje (szybki prom "Boomerang" i "Silesia").
Dwa pozostałe promy "Nieborów" i "Rogalin" są już stare, stąd pilna potrzeba dalszych inwestycji. Żeby wyjść na prostą, PŻB musi otrzymać zastrzyk pieniędzy. Ich źródłem mieli być przyszli właściciele. Po rozlicznych przymiarkach zdecydowano się na kapitał polski i konsorcjum, w którym rolę lidera odgrywała Gdańska Stocznia Remontowa, sama oczekująca na prywatyzację. Ze względu na tę prywatyzację GSR wycofała w ostatniej chwili
żegludze miała być PŻB. Pierwsze decyzje w tej sprawie podjęto w 1992 r. Dziś PŻB jest nadal w punkcie wyjścia, tyle że już z nożem na gardle. Ma do spłaty niemałe kredyty zaciągnięte na inwestycje (szybki prom "Boomerang" i "Silesia").<br>Dwa pozostałe promy "Nieborów" i "Rogalin" są już stare, stąd pilna potrzeba dalszych inwestycji. Żeby wyjść na prostą, PŻB musi otrzymać zastrzyk pieniędzy. Ich źródłem mieli być przyszli właściciele. Po rozlicznych przymiarkach zdecydowano się na kapitał polski i konsorcjum, w którym rolę lidera odgrywała Gdańska Stocznia Remontowa, sama oczekująca na prywatyzację. Ze względu na tę prywatyzację GSR wycofała w ostatniej chwili
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego