Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
z tematem wypowiedzi.
Tematowi przypisywane jest łacińskie określenie datum, nowym informacjom - novum, zwane także retematem. Podstawowe typy dyskursu to dialog, monolog, opowiadanie i opis.
Analizując czynniki określające przebieg komunikacji oraz następstwa, nie należy pomijać naturalnych ograniczeń tego procesu. Ze względu na warunki, w jakich przebiega, co najmniej jedna z jego płaszczyzn nie ma szans na spełnienie swych funkcji. Presja czasu, ograniczenie dostępności informacji, ktorych wykorzystanie byłoby optymalne lub na przykład zmiana nastawień odbiorcy sprawiają, że przekaz idealny nie istnieje. Szczególnie w sytuacji gdy proces porozumiewania się ograniczony jest tak syntetyczną i pulsacyjną formą, jaka charakteryzuje konwencję reklamy.

Rozdział IV
Reklama jako
z tematem wypowiedzi. <br>Tematowi przypisywane jest łacińskie określenie datum, nowym informacjom - novum, zwane także retematem. Podstawowe typy dyskursu to dialog, monolog, opowiadanie i opis. <br>Analizując czynniki określające przebieg komunikacji oraz następstwa, nie należy pomijać naturalnych ograniczeń tego procesu. Ze względu na warunki, w jakich przebiega, co najmniej jedna z jego płaszczyzn nie ma szans na spełnienie swych funkcji. Presja czasu, ograniczenie dostępności informacji, ktorych wykorzystanie byłoby optymalne lub na przykład zmiana nastawień odbiorcy sprawiają, że przekaz idealny nie istnieje. Szczególnie w sytuacji gdy proces porozumiewania się ograniczony jest tak syntetyczną i pulsacyjną formą, jaka charakteryzuje konwencję reklamy. <br>&lt;page nr=32&gt;<br>Rozdział IV<br>&lt;tit&gt;Reklama jako
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego