Typ tekstu: Książka
Tytuł: Najprostszą drogą. Rozmowy z artystami
Rok: 1998
obrazie...
Koloryści wyrośli z krystalicznie czystego nurtu sztuki francuskiej. Jej ideały przyjmowali jako swoje prawie bezkrytycznie - w przeciwieństwie do poprzedniego pokolenia, czyli tych malarzy, którzy wyruszyli do Paryża jako pierwsi i którzy ulegając tylko pewnym cechom sztuki obcej, zachowali równocześnie własną odrębność i zapisali się w historii sztuki polskiej jako plejada wybitnych indywidualności.
W dwudziestoleciu międzywojennym generacja malarzy z lekcją francuszczyzny - w imię walki o rasę, o poziom malarstwa, o formę - budowała dystans do epoki minionej. "Literacką" sztukę modernizmu należało kategorycznie odrzucić. I to było przyczyną, że nasi profesorowie, ukształtowani w podobnej atmosferze, bezwzględnie odchodzili od epoki wcześniejszej - tej do 1918
obrazie...&lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;Koloryści wyrośli z krystalicznie czystego nurtu sztuki francuskiej. Jej ideały przyjmowali jako swoje prawie bezkrytycznie - w przeciwieństwie do poprzedniego pokolenia, czyli tych malarzy, którzy wyruszyli do Paryża jako pierwsi i którzy ulegając tylko pewnym cechom sztuki obcej, zachowali równocześnie własną odrębność i zapisali się w historii sztuki polskiej jako plejada wybitnych indywidualności.<br>W dwudziestoleciu międzywojennym generacja malarzy z lekcją francuszczyzny - w imię walki o rasę, o poziom malarstwa, o formę - budowała dystans do epoki minionej. "Literacką" sztukę modernizmu należało kategorycznie odrzucić. I to było przyczyną, że nasi profesorowie, ukształtowani w podobnej atmosferze, bezwzględnie odchodzili od epoki wcześniejszej - tej do 1918
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego