Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
muzyki. Zawdzięczamy to kompresji, czyli zmniejszeniu objętości danych.

Spytacie zapewne: "Skoro coś się wyrzuca, to jak można uzyskać taką samą jakość dźwięku?". Po pierwsze, pojęcie "jakości" brzmienia jest w muzyce bardzo subiektywne. Każdy słyszy inaczej; są audiofile kupujący kable ze złotymi wtykami i wzmacniacze lampowe za 15 tys. złotych tylko po to, żeby uzyskać satysfakcjonujące ich brzmienie, ale oprócz nich są również przeciętni słuchacze, którym często wystarczy "zjechany" magnetofon i stara kaseta. Po drugie, prawdę mówiąc, brzmienie muzyki odtwarzanej z danych skompresowanych metodą MP3 jest po trosze oszustwem... Algorytm kodowania danych zaprojektowano bowiem w taki sposób, aby uwzględnić pewne właściwości ludzkiego ucha. Nie
muzyki. Zawdzięczamy to kompresji, czyli zmniejszeniu objętości danych.&lt;/&gt;<br><br> Spytacie zapewne: "Skoro coś się wyrzuca, to jak można uzyskać taką samą jakość dźwięku?". Po pierwsze, pojęcie "jakości" brzmienia jest w muzyce bardzo subiektywne. Każdy słyszy inaczej; są &lt;orig&gt;audiofile&lt;/&gt; kupujący kable ze złotymi wtykami i wzmacniacze lampowe za 15 tys. złotych tylko po to, żeby uzyskać satysfakcjonujące ich brzmienie, ale oprócz nich są również przeciętni słuchacze, którym często wystarczy "zjechany" magnetofon i stara kaseta. Po drugie, prawdę mówiąc, brzmienie muzyki odtwarzanej z danych skompresowanych metodą MP3 jest po trosze oszustwem... Algorytm kodowania danych zaprojektowano bowiem w taki sposób, aby uwzględnić pewne właściwości ludzkiego ucha. Nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego