Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
Livingstona. Jego protektor od początku zdawał sobie sprawę z ogromnych korzyści (także finansowych), jakie może przynieść zaprowadzenie praktycznej żeglugi parowej, zwłaszcza w Ameryce Północnej pokrytej trudnymi do przebycia puszczami, a posiadającej liczne rzeki. Livingston spotkał Fultona w 1802 r. w Paryżu, gdzie przebywał jako ambasador Stanów Zjednoczonych. Wynalazca był wówczas pochłonięty pracami nad łodzią podwodną. W właśnie Livingston zachęcił go wówczas do intensywniejszego zajęcia się żeglugą parową. W sierpniu 1803 r. przeprowadzili wspólnie na Sekwanie swój pierwszy, niezbyt jeszcze udany eksperyment z parowcem.
Na marginesie niejako, warto sprostować bardzo rozpowszechnione mniemanie, jakoby Napoleon nie docenił znaczenia i możliwości parostatku. Pamiętajmy, że
Livingstona. Jego protektor od początku zdawał sobie sprawę z ogromnych korzyści (także finansowych), jakie może przynieść zaprowadzenie praktycznej żeglugi parowej, zwłaszcza w Ameryce Północnej pokrytej trudnymi do przebycia puszczami, a posiadającej liczne rzeki. &lt;page nr=123&gt; Livingston spotkał Fultona w 1802 r. w Paryżu, gdzie przebywał jako ambasador Stanów Zjednoczonych. Wynalazca był wówczas pochłonięty pracami nad łodzią podwodną. W właśnie Livingston zachęcił go wówczas do intensywniejszego zajęcia się żeglugą parową. W sierpniu 1803 r. przeprowadzili wspólnie na Sekwanie swój pierwszy, niezbyt jeszcze udany eksperyment z parowcem.<br>Na marginesie niejako, warto sprostować bardzo rozpowszechnione mniemanie, jakoby Napoleon nie docenił znaczenia i możliwości parostatku. Pamiętajmy, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego