Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
nie zawierające newsów czy dziennikarskich informacji, lecz skomponowane z literackich produktów stanowiących wykładnię aktualnie obowiązujących mód, trendów i snobizmów, okraszonych poradami, recenzjami i felietonami. Czy produkowanie rozmaitych specjalistycznych, sensacyjnych lub poradnikowych periodyków ma coś wspólnego z dziennikarstwem informacyjnym? Czy kodeksy etyczne powstające w redakcjach można odnieść do mediów, które tylko pod względem formy przypominają wytwory dziennikarskiego fachu?

Wydawcy, a szczególnie nadawcy telewizyjni, doskonale wiedzą, że konsumenci ich produktów (widzowie, słuchacze, czytelnicy) mają też i inne potrzeby: chcą rozrywki, emocji i zabawy. Dlatego w telewizji informacje zajmują znikomą część czasu antenowego (choć dla bardziej nimi zainteresowanego widza są takie kanały, jak TVN 24
nie zawierające newsów czy dziennikarskich informacji, lecz skomponowane z literackich produktów stanowiących wykładnię aktualnie obowiązujących mód, trendów i snobizmów, okraszonych poradami, recenzjami i felietonami. Czy produkowanie rozmaitych specjalistycznych, sensacyjnych lub poradnikowych periodyków ma coś wspólnego z dziennikarstwem informacyjnym? Czy kodeksy etyczne powstające w redakcjach można odnieść do mediów, które tylko pod względem formy przypominają wytwory dziennikarskiego fachu?<br><br>Wydawcy, a szczególnie nadawcy telewizyjni, doskonale wiedzą, że konsumenci ich produktów (widzowie, słuchacze, czytelnicy) mają też i inne potrzeby: chcą rozrywki, emocji i zabawy. Dlatego w telewizji informacje zajmują znikomą część czasu antenowego (choć dla bardziej nimi zainteresowanego widza są takie kanały, jak TVN 24
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego