Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 11
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
raz na zawsze sztywne ramy, ale system ustawicznego dogadywania się - jak mówi Karol Konarski.
Założenie podstawowe - uczeń jest podmiotem a nie przedmiotem procesu nauczania. Zatem partnerstwo we wzajemnych odniesieniach między nauczycielem i uczniem staje się regułą. Łatwo to nazwać, trudniej zrealizować nie popadając w anarchię. Uczeń z butami na ławce, pomiatający swoimi nauczycielami - taki obraz bezstresowej szkoły funkcjonuje często w świadomości społecznej. - Mamy to już za sobą - twierdzi dyrektor - wiemy, że warunkiem skutecznego kształcenia jest zachowanie świata norm, przyjętych w społeczeństwie relacji między osobą dorosłą a nieletnim uczniem. Partnerstwo w tym rozumieniu jest wzajemną odpowiedzialnością: nauczyciel ma obowiązek nauczyć, uczeń ma
raz na zawsze sztywne ramy, ale system ustawicznego dogadywania się - jak mówi Karol Konarski.<br>Założenie podstawowe - uczeń jest podmiotem a nie przedmiotem procesu nauczania. Zatem partnerstwo we wzajemnych odniesieniach między nauczycielem i uczniem staje się regułą. Łatwo to nazwać, trudniej zrealizować nie popadając w anarchię. Uczeń z butami na ławce, pomiatający swoimi nauczycielami - taki obraz bezstresowej szkoły funkcjonuje często w świadomości społecznej. - Mamy to już za sobą - twierdzi dyrektor - wiemy, że warunkiem skutecznego kształcenia jest zachowanie świata norm, przyjętych w społeczeństwie relacji między osobą dorosłą a nieletnim uczniem. Partnerstwo w tym rozumieniu jest wzajemną odpowiedzialnością: nauczyciel ma obowiązek nauczyć, uczeń ma
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego