Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
gabinetów przedmiotowych...
W małych szkołach, szczególnie społecznych, widać już, jak przywiązanie do miejsca, poczucie jego "własności", owocuje dbałością o nie.
Dlaczegóżby nie spróbować uczynić całej szkoły takim "własnym miejscem" uczniów?
Temu właśnie powinno służyć wykreowanie przez szkołę swej odrębności, osobowości, wyraźnego oblicza.
Jest to tyleż niezbędne, co trudne.
Wymaga zapału, pomysłowości i poświęcenia każdego zainteresowanego tym grona nauczycielskiego.
Wymaga też umiejętności "zarażenia" uczniów chęciami i pomysłami oraz gotowości przyjęcia propozycji naszych podopiecznych.
Bo to przecież ma być ich szkoła.
Powyższe uwagi nie zawierają recepty na bolączki polskiej oświaty.
Wcale do tego zresztą nie pretendują.
Są "głośnym myśleniem" nad sposobami zjednania sobie
gabinetów przedmiotowych...<br>W małych szkołach, szczególnie społecznych, widać już, jak przywiązanie do miejsca, poczucie jego "własności", owocuje dbałością o nie.<br>Dlaczegóżby nie spróbować uczynić całej szkoły takim "własnym miejscem" uczniów?<br>Temu właśnie powinno służyć wykreowanie przez szkołę swej odrębności, osobowości, wyraźnego oblicza.<br>Jest to tyleż niezbędne, co trudne.<br>Wymaga zapału, pomysłowości i poświęcenia każdego zainteresowanego tym grona nauczycielskiego.<br>Wymaga też umiejętności "zarażenia" uczniów chęciami i pomysłami oraz gotowości przyjęcia propozycji naszych podopiecznych.<br>Bo to przecież ma być ich szkoła.<br>Powyższe uwagi nie zawierają recepty na bolączki polskiej oświaty.<br>Wcale do tego zresztą nie pretendują.<br>Są "głośnym myśleniem" nad sposobami zjednania sobie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego