Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
dlaczego w ten a nie inny sposób. Istnieje przy tym niebezpieczeństwo zbyt mechanicznego "przenoszenia doświadczeń" oświatowych z jednego kraju do drugiego bez uwzględniania konsekwencji analizy systemowej szkolnictwa, wielorakich uwarunkowań systemów oświaty i kierunków jej rozwoju i zależność tego rozwoju od różnych w poszczególnych krajach i różnie działających czynników.
Właśnie pedagogika porównawcza jest tą dyscypliną, która zmierza do opracowania metodologii analizy systemów oświatowych i szkolnych, stwarzając w ten sposób teoretyczną, naukową podstawę do prawidłowej oceny ich funkcjonowania i efektywności społecznej, a także do ewentualnego doskonalenia własnych systemów oświatowych przez wyzyskanie osiągnięć innych - w innych warunkach działających. Dlatego celowe jest analizę dotychczasowego dorobku
dlaczego w ten a nie inny sposób. Istnieje przy tym niebezpieczeństwo zbyt mechanicznego "przenoszenia doświadczeń" oświatowych z jednego kraju do drugiego bez uwzględniania konsekwencji analizy systemowej szkolnictwa, wielorakich uwarunkowań systemów oświaty i kierunków jej rozwoju i zależność tego rozwoju od różnych w poszczególnych krajach i różnie działających czynników.<br>Właśnie pedagogika porównawcza jest tą dyscypliną, która zmierza do opracowania metodologii analizy systemów oświatowych i szkolnych, stwarzając w ten sposób teoretyczną, naukową podstawę do prawidłowej oceny ich funkcjonowania i efektywności społecznej, a także do ewentualnego doskonalenia własnych systemów oświatowych przez wyzyskanie osiągnięć innych - w innych warunkach działających. Dlatego celowe jest analizę dotychczasowego dorobku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego