Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
artystycznych i finansowych w Ameryce, pełnym szokujących wydarzeń, Dali, wraz z żoną Galą (Heleną Diankową, byłą żoną Eluarda) zamknął się w hiszpańskiej "pustelni" Cadaques, nadmorskiej posiadłości jego rodziców. Pisze pamiętniki, "myśli", a przede wszystkim maluje.
Trzeba przyznać, że wszystkie te tak starannie przygotowywane ekstrawagancje sprawiły, iż na ogół więcej uwagi poświęcono dziwactwom malarza niż jego twórczości. Wystawa paryska pokazuje, że pod tym szaleństwem kryje się niezwykła osobowość.
Niewątpliwą zaletą paryskiej wystawy jest ukazanie kierunków i etapów artystycznego rozwoju Salvadora Dali, od wczesnych realistycznych portretów i pejzaży oraz impresjonistycznych krajobrazów poprzez futurystyczno-kubistyczne kompozycje i rozwinięty surrealizm aż do pełnej dojrzałości artystycznej
artystycznych i finansowych w Ameryce, pełnym szokujących wydarzeń, Dali, wraz z żoną Galą (Heleną Diankową, byłą żoną Eluarda) zamknął się w hiszpańskiej "pustelni" Cadaques, nadmorskiej posiadłości jego rodziców. Pisze pamiętniki, "myśli", a przede wszystkim maluje.<br>Trzeba przyznać, że wszystkie te tak starannie przygotowywane ekstrawagancje sprawiły, iż na ogół więcej uwagi poświęcono dziwactwom malarza niż jego twórczości. Wystawa paryska pokazuje, że pod tym szaleństwem kryje się niezwykła osobowość.<br>Niewątpliwą zaletą paryskiej wystawy jest ukazanie kierunków i etapów artystycznego rozwoju Salvadora Dali, od wczesnych realistycznych portretów i pejzaży oraz impresjonistycznych krajobrazów poprzez futurystyczno-kubistyczne kompozycje i rozwinięty surrealizm aż do pełnej dojrzałości artystycznej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego