Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 02.05 (5)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
państwo zachowuje lwią część udziałów. "A mój program robię tak, by był zrozumiały nawet dla pań po siedemdziesiątce" - tłumaczy tajemnicę swej błyskotliwej kariery.



Samolot bardzo polityczny

PLL LOT wciąż zwleka z decyzją o zakupie lub dzierżawie 3-5 nowych samolotów dalekiego zasięgu. Na pozór dla dwóch konkurujących ze sobą światowych potęg - amerykańskiego Boeinga i europejskiego Airbusa - wart pół miliarda euro polski kontrakt nie ma strategicznego znaczenia. Gra jednak idzie o znacznie większą stawkę. Dziś wszystkie duże samoloty naszego narodowego przewoźnika pochodzą ze stajni Boeinga. Gdyby teraz LOT wybrał niemiecko-francuskiego Airbusa, mogłoby to oznaczać początek wymiany na tę markę niemal całej
państwo zachowuje lwią część udziałów. "A mój program robię tak, by był zrozumiały nawet dla pań po siedemdziesiątce" - tłumaczy tajemnicę swej błyskotliwej kariery.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Samolot bardzo polityczny&lt;/&gt;<br><br>PLL LOT wciąż zwleka z decyzją o zakupie lub dzierżawie 3-5 nowych samolotów dalekiego zasięgu. Na pozór dla dwóch konkurujących ze sobą światowych potęg - amerykańskiego Boeinga i europejskiego Airbusa - wart pół miliarda euro polski kontrakt nie ma strategicznego znaczenia. Gra jednak idzie o znacznie większą stawkę. Dziś wszystkie duże samoloty naszego narodowego przewoźnika pochodzą ze stajni Boeinga. Gdyby teraz LOT wybrał niemiecko-francuskiego Airbusa, mogłoby to oznaczać początek wymiany na tę markę niemal całej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego